Mar 22, 2007

Σχόλιο Πάνω στο σημερινό παίγνιο

Το σημερινό παίγνιο ήταν αρκετά δύσκολο (για το δικό μου μυαλό τουλάχιστον). Ο αριθμός των καθαρών στρατηγικών ήταν τεράστιος. Η κάθε καθαρή στρατηγική θα έπρεπε να περιλαμβάνει την αντίδραση σε κάθε μια από τις 9 προσφορές που μας γίνονταν και την κάθε μία από τις 9 προσφορές που θα κάναμε εμείς στην κάθε ομάδα, σε κάθε στάδιο του παιγνίου δεδομένης της υπάρχουσας πληροφορίας σε κάθε κόμβο απόφασης. Αν δεν κάνω λάθος αυτό συνεπάγεται αρκετές χιλιάδες διαφορετικών στρατηγικών για κάθε παίκτη.


Το δεύτερο που χαρακτηρίζει το σημερινό παίγνιο είναι ότι λόγω του λίγου χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας από την στιγμή που μάθαμε τους κανόνες δεν μπορούμε να μιλήσουμε για rationality γιατί υπάρχουν περιορισμοί στον όγκο των πληροφοριών που μπορεί να επεξεργαστεί το ανθρώπινο μυαλό σε συγκεκριμένο χρόνο. Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να επεξεργαστώ τόσο μεγάλο όγκο. Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε πια για bounded rationality. Επειδή οι άλλοι παίκτες μπορεί να υποψιάζονται ότι εγώ δεν μπορώ να λειτουργήσω τελείως ορθολογικά δεν μπορουν να περιμένουν ορθολογική αντιμετώπιση της πρότασής τους από εμένα με σιγουριά. Θα πρέπει λοιπόν να πιθανολογήσουν το πόσο ανορθολογικά μπορεί να αντιδράσω. Αυτό αυξάνει ακόμα την πολυπλοκότητα του σημερινού παιγνίου. Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει ακόμα να βρώ μέσες άκρες κάποια στρατηγική (καθαρή ή μικτή) που τουλάχιστον να μην είναι κυριαρχούμενη( dominated). Αν κάποιος έχει κάποια ιδέα θα ήθελα πολύ να την μάθω.

No comments: